Ofte stillede spørgsmål til fuldmagt

Problemer med fuldmagt

Du kan i øjeblikket opleve problemer med fuldmagt. Selv om du har tildelt fuldmagt, kan det forekomme at fuldmagthaver alligevel ikke har adgang til dine policer.

Vi arbejder på at løse problemet.

Hvordan opretter jeg en fuldmagt?

Som medlem kan du oprette og bekræfte en fuldmagt, så en anden person fx kan se dine policer og skader eller ændre dine policer og anmelde skader for dig m.m.

Virksomheder kan ikke give en fuldmagt, men kan tildele rettigheder til flere ansatte.

Sådan gør du

Opret fuldmagt


Log ind på Mit Runa med NemID på hverdage før kl. 21.
Klik på ”Fuldmagt” i menuen til venstre.
Vælg ”Opret fuldmagt” derunder. Er vores system under opdatering, vises ingen muligheder vedr. fuldmagt, og vi beder dig forsøge igen på et andet tidspunkt.
Udfyld fuldmagten
Tryk på ”Videre” for at bekræfte og gøre fuldmagten gældende. Du kan bekræfte den med det samme eller senest inden for 1 måned.
 
Bekræft fuldmagt

Tryk på ”Vis PDF”, tryk ”Åbn” eller ”Gem”, kig vilkårene igennem og luk PDF på det røde kryds.
Klik i boks ud for ”Jeg har læst og accepterer vilkårene…”
Tryk på knappen ”Bekræft”
 
Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte IT-Medlemsservice døgnet rundt på tlf. 70 25 50 55.

Jeg er ikke medlem/mit cpr-nummer findes ikke hos jer - kan jeg logge ind?

Medlemmer og personer med en fuldmagt kan logge ind.

Hvis vi ikke har dit cpr-nummer eller du er medforsikret via din ægtefælle eller samlevers forsikringer, kan du ikke logge ind.

Din ægtefælle/samlever kan give dig en fuldmagt, så du får adgang.

Jeg har en fuldmagt, men får ikke adgang til forsikringerne, når jeg er logget på - hvad er der mon galt?

Hvis fuldmagten er oprettet og bekræftet korrekt, og du selv er medlem hos os, skal du trykke på knappen med navnet på den person, der har givet dig en fuldmagt (fuldmagtsgiver) for at få adgang til personens forsikringer.

Hvis du ikke ser navnet på den person, der har givet dig en fuldmagt, har fuldmagtsgiver sandsynligvis ikke bekræftet fuldmagten.

Det kan fuldmagtsgiver se under ”Fuldmagt”, ”Vis fuldmagt”, "Fuldmagt status", efter log in med sit NemID.

Se ”Hvordan opretter jeg en fuldmagt?” ovenover under punktet ”Bekræft”.

Hvis fuldmagten skal ændres bortset fra rettighederne, må fuldmagtsgiver slette fuldmagten og oprette en ny. Vi må ikke oprette eller ændre en fuldmagt på vegne af vores medlemmer.

Kan min ægtefælle/samlever og jeg se hinandens forsikringer?

Ja, men det forudsætter, at I giver en fuldmagt til hinanden efter login.

Bemærk, at fuldmagten ikke er udviklet til vores app endnu.

Ofte stillede spørgsmål til Medlemsarkiv

Hvor finder jeg medlemsarkivet?

Når du er logget ind på Mit Runa skal du vælge menupunktet Mine Dokumenter / Medlemsarkiv.

I app'en klikker du på Mine dokumenter på forsiden

Hvor er min police?

Hvis du har købt en ny forsikring, ændret din eksisterende forsikring eller bestilt en kopipolice, vil du den følgende hverdag om eftermiddagen kunne finde policen i dit medlemsarkiv under den forsikring den vedrører.

Har både du og din ægtefælle forsikringer, og har I givet fuldmagt til hinanden, så bliver policen lagt i medlemsarkivet hos den af jer, der ’ejer’ policen, altså fuldmagtgiver. Hvis du skifter frem og tilbage mellem dine egne og fuldmagtgivers forsikringer, kan du opleve at medlemsarkivet ikke opdaterer og du derfor kun kan se enten dine egne eller fuldmagtgivers dokumenter. Prøv at logge helt ud fra Mit Runa og logge ind igen.

Hvis du bruger app'en, har du kun adgang til dit eget medlemsarkiv, selvom du har fuldmagt til din ægtefælles forsikringer. Du skal derfor bruge en computer, hvis du skal finde dokumenter i fuldmagtgivers dokumentarkiv.

Bruger du app'en kan der være problemer med at åbne pdf dokumentet. Prøv i stedet via computer.

Hvor er min returpost

Hvis vi får vores breve til dig retur, scanner vi dem og lægger dem i dit medlemsarkiv. Har du fået besked om, at returneret post er lagt i dit medlemsarkiv, skal du kigge i sektionen Generelle dokumenter.

Ofte stillede spørgsmål til Java-/ browserproblemer

Min browser melder, at jeg skal aktivere cookies - hvad gør jeg?

Det er oftest kun et problem på Mac/Macintosh maskiner og skyldes, at Apple har valgt en lidt mere streng indgangsvinkel til cookies, som desværre rammer os. Sådan løser du problemet:

  • Luk Safari (højreklik og vælg slut på Safari i startlinjen, hvis den ikke vil lukke)
  • Start Safari og du skulle gerne se din startside
  • Gå til menuen Safari øverst til venstre
  • Vælg Indstillinger
  • Vælg fanen Anonymitet
  • Sæt prikken i Bloker cookies aldrig

Hvilken browser bør jeg bruge?

Vi anbefaler, at du kører med den indfødte browser til din PC/Mac. Derfor anbefaler vi, at du kører Internet Explorer eller Firefox på en PC og Safari på en Macintosh.

Selvom andre browsere vil kunne virke, kan vi ikke garantere det.

Kan du ikke logge på fra en Macintosh, kan du bruge Firefox eller Google Chrome.

På en Macintosh skal du være opmærksom på indstillingerne til cookies. Se mere under spørgsmålet om cookies. Er du i tvivl om, hvilken browser du har, kan du gå ind på dette site.

NB: Internet Explorer 8 (IE8) understøtter ikke længere NemID (JavaScript). Vi anbefaler derfor, at du opdaterer til en senere version eller skifter til en anden browser, fx Firefox eller Google Chrome.

Klik her for at opdatere Internet Explorer


Klik her for at installere/opdatere Firefox

Klik her for at installere/opdatere Google Chrome

Ofte stillede spørgsmål til brug af Storebox

Hvad er Storebox?

Storebox er et online kvitteringsarkiv, hvor du oprette en profil og tilknytte dit kreditkort.

Hver gang du handler i en butik, som er tilknyttet Storebox, får du automatisk en kopi af kvitteringen på Storebox.

På den måde er du fri for at lede efter kvitteringer, hvis du skal bytte, eller hvis den ting, du har købt, er gået i stykker. Du risikerer heller ikke, at kvitteringen falmer eller bliver slidt af at ligge i pungen.

Læs mere på www.storebox.dk

Vi har gjort det let for dig at overføre kvitteringer fra Storebox til din værdiboks. Så har du dokumentationen lige ved hånden i det øjeblik, du skal anmelde en skade.

Hvor kan jeg finde kvitteringen?

Når du overfører den første kvittering fra Storebox, oprettes der en ny kategori i værdiboksen kaldet Storebox.

Du kan flytte kvitteringer til en anden kategori efter ønske.

Kan jeg overføre kvitteringen via app'en?

Muligheden for overførsel fra Storebox til Runa Forsikring findes kun på Storebox’s website.

Du kan ikke overføre kvitteringer fra Storebox app’en.

Hvorfor er kvitteringen ikke i værdiboksen?

Kvitteringer vil normalt være tilgængelige i værdiboksen nogle minutter efter overførslen. Hvis det ikke er tilfældet, kan det skyldes en teknisk fejl i overførslen.

Oplever du problemer med overførslen, er du velkommen til at henvende dig til IT-Medlemsservice på tlf. 70 25 50 55.

Har du overført en kvittering til en police, som du har fuldmagt til? Vær opmærksom på, at der i øjeblikket er problemer med at vise en værdiboks tilhørende en fuldmagtsgiver. Du vil derfor ikke kunne se de kvitteringer, du overfører til en fuldmagtsgivers police.

Min konto er låst, hvad gør jeg?

Af sikkerhedsmæssige hensyn har du kun 5 forsøg til at ramme den rigtige kombination af medlemsnummer og fødselsdato.

Har du prøvet 5 gange uden held, vil du i 6. forsøg få at vide, at din konto er låst.

Kontoen vil være låst i 24 timer. Herefter låses den automatisk op, og du kan forsøge igen.

Opsæt automatisk overførsel - hvordan gør jeg?

Du kan opsætte automatisk overførsel fra Storebox, så kvitteringer fra udvalgte butikker automatisk overføres til din værdiboks.

  • Log ind på Storebox
  • Klik på mappen Runa Forsikring
  • Klik på Automatisk overførsel
  • Udfyld medlemsnummer og fødselsdato
  • Vælg de kvitteringer du ønsker overført automatisk ved at vælge Butikker eller Butikskategorier
  • Markér Slå overførsel til
  • Tryk Gem
Næste gang du handler i en af de valgte butikker, bliver dine kvitteringer overført automatisk. Du kan når som helst slå automatisk overførsel fra igen.

Hvordan overfører jeg en enkelt kvittering?

For at overføre en eller flere kvitteringer fra storebox.dk til værdiboksen skal du gøre følgende:

  • Log ind på Storebox
  • Træk de ønskede kvitteringer fra mappen Alle kvitteringer over i mappen Runa Forsikring
  • Åbn mappen Runa Forsikring
  • Marker de kvitteringer, der skal overføres
  • Klik på Overfør
  • Udfyld medlemsnummer og fødselsdato
  • Klik på Overfør

Kan jeg overføre til værdiboksen som fuldmagtshaver?

Du kan overføre kvitteringer til fuldmagtsgivers værdiboks ved at benytte fuldmagtgivers medlemsnummer og fødselsdato.

Vær opmærksom på, at der i øjeblikket er problemer med at vise en værdiboks tilhørende en fuldmagtsgiver. Du vil derfor ikke kunne se de kvitteringer, du overfører til en fuldmagtsgivers police.

Jeg bruger den rigtige kombination af medlemsnummer og fødselsdag, men får fejl - hvorfor?

Du skal have mindst én aktiv police for at kunne overføre kvitteringer til værdiboksen. Vær sikker på, at du har en aktiv police.

Hvis du fortsat ikke kan overføre dine kvitteringer, er du velkommen til at henvende dig til IT-Medlemsservice på tlf. 70 25 50 55.

Ofte stillede spørgsmål til login som virksomhed med CVR-nummer

Hvordan logger jeg på Mit Runa som virksomhed?

Hvis du vil logge på Mit Runa som virksomhed, kræver det, at du har administratorrettigheder.

På Nets' hjemmeside kan du se, hvordan en virksomheds NemID-administrator tildeler rettigheder til de online selvbetjeningsservices, der benytter Nets rettighedsstyring.

Se videoklippet på Nets' hjemmesid
e

Problemer med erhvervslogin

Vi har i øjeblikket fejl på vores erhvervslogin. Derfor kan du desværre ikke få adgang til din erhvervsforsikring online. Vi arbejder på at løse problemet.

Har du brug for hjælp er du velkommen til at kontakte os.

Ofte stillede spørgsmål til NemID /personcertifikat

Jeg har glemt min kode til NemID - Hvad gør jeg?

Jeg får en meddelelse om, at jeg intet personcertifikat har eller det er spærret - hvad gør jeg?

Den personlige del af dit NemID (den del man bruger uden for banker og offentlige instanser) er spærret.

Du skal kontakte NemID Support for at få hjælp på tlf. 72 24 70 50.

Hvorfor virker mit NemID i bank men ikke her?

Dit NemID er delt op i flere typer af certifikater. For at kunne logge på skal du have et Personligt Certifikat eller det, som vi kender som en Digital Signatur.

Du kan bestille Digital Signatur på NemID's hjemmeside
eller kontakt NemID Support for yderligere hjælp på tlf. 72 24 70 50.

Jeg har fået en nøgleviser, men den virker ikke - hvad gør jeg?

Nøgleviseren virker desværre ikke alle steder og på alle tider. Derfor anbefaler NemID, at du beholder dit nøglekort.

Du kan altid se, hvad den pågældende side kræver ved at kigge på billedet, du logger ind på.

Når du skal til at taste en nøgle, vil der stå ”Nøglekort” eller ”Nøgleviser” lige ovenover efterfulgt af et serienummer, som også er angivet på hhv. nøglekortet og nøgleviseren.

Læs om nøglekort og nøgleviser på NemID's hjemmeside.

Ofte stillede spørgsmål til værdiboksen

Hvordan får jeg indholdet ud af værdiboksen, når den lukker den 31. december 2017?

Du logger på Min side på Mit Runa fra en computer og finder værdiboksen i menupunktet Mine Dokumenter. Gem dine dokumenter i skyen eller på en ekstern harddisk.

Har du ikke noget du vil gemme, behøver du ikke gøre yderligere. Værdiboksen bliver automatisk lukket den 31. december 2017 og indholdet slettet.

Har du spørgsmål, kan du kontakte it-medlemsservice på 70 25 50 55 hele døgnet.

Kurv: [ ]