Bedste Digitale kundeløsninger

To år i træk – i både 2019 og 2020 - har LB Forsikring vundet særprisen for Bedste Digitale kundeløsninger, der uddeles af FinansWatch og Wilke. 

Vi får den bedste bedømmelse for vores digitale kommunikation og for vores arbejde med sociale medier, den næstbedste bedømmelse for vores hjemmeside og den tredjebedste bedømmelse for vores personlige ’Min Side’. Det er både i panelundersøgelsen blandt medlemmer og i ekspertvurderingen, at LB Forsikring får gode bedømmelser.

"Vi er naturligvis meget glade og stolte over, at vi for andet år i træk har fået eksperter og medlemmers ord for, at vi har de bedste digitale kundeløsninger," siger Philip Wegloop, chef for den Digitale Medlemsoplevelse.

"Det er en dejlig anerkendelse og ikke mindst et kæmpe skulderklap, når vi hver dag arbejder stenhårdt på at skabe gode digitale løsninger til vores medlemmer. Vi er ydmyge omkring anerkendelsen, og samtidig giver det os en stor lyst til at blive ved med at forbedre os," tilføjer han.

Prisen er en del af Årets Digitale Finansvirksomhed, der hvert år sætter fokus på, hvordan finansielle virksomheder skaber gode digitale oplevelser for kunderne.

Om Analysen

Kåringen foretages på baggrund af en analyse af selskabernes netbank, mobilbank eller personlige side, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation. 

Analysen består af en panelundersøgelse, hvor godt 3.600 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier. Derudover består den af selskabernes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, digital strategi og deres arbejde med robot proces-automatisering og kunstig intelligens. 

Analysen er baseret på indrapporteringer fra selskaberne i forbindelse med et dybdegående interview med den ansvarlige for selskabets digitale strategi.

Køb vores forsikringer digitalt

November 2020