Nu dækker din rejseforsikring ekstraordinært ved den varslede strejke eller lockout

Se hvordan du er dækket i forbindelse med OK 18, hvis du har planlagt ferie.

En lockout eller strejke betyder nemlig, at du ikke må tage på ferie. Den situation vil vi godt hjælpe dig med.

Derfor har vi netop besluttet, at vores rejseforsikring med afbestillingsdækning dækker helt ekstraordinært, hvis du må aflyse din rejse, hvis den varslede lockout eller strejke bliver en realitet.

Du skal først kontakte os, hvis den varslede lockout eller strejke bliver en realitet.

For at du er dækket, er betingelserne:

  • At du har købt vores rejse- og afbestillingsforsikring senest den 1. marts 2018.
  • At du har købt rejsen senest den 1. marts 2018.
  • At din rejse- og afbestillingsforsikring var i kraft ved bestilling af rejsen.

Hvad betyder det for mig?

Vi dækker ekstraordinært, så du ikke skal være bange for at miste de penge, du har betalt for en rejse, der er købt på et tidspunkt, hvor du ikke med rimelighed kunne tage højde for en eventuelt kommende konflikt.

Det betyder:

  • At vi dækker, hvis konflikten bliver en realitet, og din ferie bliver suspenderet, så du må afbestille umiddelbart før afrejse. Du skal regne med, at du først må afbestille 24 timer inden afrejse, men vi opdaterer løbende vores hjemmeside under en konflikt. Her kan du finde information om, hvornår du skal afbestille. Vær særlig opmærksom, hvis du har hoteller eller andet, der kan afbestilles kort tid før afrejse.
  • At du ikke mister din dækning, hvis du betaler restbeløbet til tiden, når depositum er betalt før 1/3.
  • At vi ikke dækker eventuelle merudgifter, hvis du ombooker din rejse nu for at være sikker på at komme af sted. Vi dækker kun afbestilling – se ovenfor.

Har du tidligere kontaktet os?

Nogle medlemmer har kontaktet os tidligere med spørgsmål, om hvordan vi dækkede ved en strejke eller konflikt.

Har du spørgsmål til det svar, du fik dengang, skal du kontakte os direkte, hvis du er i tvivl om, hvad den ekstraordinære dækning, betyder for dig.

Vi følger udviklingen, så hold dig løbende opdateret på denne side. 

Se vilkår for ekstraordinær dækning i forbindelse med OK18

Se vores almindelige vilkår for rejseforsikringen her

Spørgsmål og svar

Hvornår skal jeg afbestille min rejse/kontakte Runa Forsikring?

Du skal ikke afbestille din rejse, før strejke eller lockout er en realitet. Hold dig orienteret her på vores hjemmeside, hvis konflikten starter.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg må afbestille?

Du skal sende en kvittering fra din rejseudbyder, hvor det fremgår, at rejsen er afbestilt, og hvornår det er sket. Du skal også sende en kvittering for køb af rejsen og for betaling af depositum.

Bliver min rejse- og afbestillingsforsikring dyrere?

Runa Forsikring dækker en ekstraordinær situation, og det får derfor ikke betydning for prisen på din rejse- og afbestillingsforsikring.

Hvorfor dækker Runa Forsikring?

Vores beslutning om at rejseforsikringen med afbestilling dækker ved en eventuel strejke eller lockout, handler om, at vi gerne vil skabe sikkerhed og tryghed – vi er sat i verden for at passe på dig, når der sker ulykker eller andre former for tab. Derfor er vi altid opmærksomme på situationer, der kan opstå, hvor du kan opleve tab, og afsøger altid mulighederne for at dække det. Det har vi gjort i andre ekstraordinære tilfælde, fx i forbindelse med stormflod og SIKA-virus.


MainLayout.Basket [ ]