Privat

Erhverv
Mand kigger på sin telefon på sengekanten

Har du fået et brev om manglende betaling?

Hvis du har fået et brev fra os om, at du skylder os penge, kan der være forskellige grunde til, at vi ikke har modtaget din eventuelle betaling. Du kan måske finde svar i vores FAQ nedenfor.

Find svar i FAQ

Hvorfor får jeg først en rykker nu?

Vi har været igennem en større it-opdatering, som har medført, at det ikke har været muligt for os at sende rykkere på betaling af forsikringer eller selvrisici. Vi har tidligere sendt opkrævningen til tiden og sendt en eller flere mails om manglende betaling.

Vi har nu genoptaget vores rykkerprocedure, og da vi fortsat mangler en indbetaling fra dig, sender vi en ny rykker.

Jeg har en aktiv betalingsserviceaftale, hvor min forsikring er betalt igennem. Hvorfor får jeg en rykker?

Vi har været igennem en større it-opdatering, som har medført, at det ikke har været muligt for os at sende rykkere på betaling af forsikringer eller selvrisici.

Det er derfor muligt, at den betaling, du har modtaget en rykker for, er for en tidligere betaling. Det kan særligt være tilfældet, hvis du har ratebetaling. 

Kan jeg tilmelde forsikringen til Betalingsservice nu og undlade at betale indbetalingskortet?
Nej. Tilmeldingen til Betalingsservice gælder først fra næste gang, du skal betale for din forsikring. Derfor skal du betale det indbetalingskort, du har modtaget.
Jeg har lige betalt forsikringen, og nu modtager jeg en rykker. Hvorfor?

Da der har været lukket ned for vores rykkerproces i en periode, kan den tilsendte rykker være for manglende betaling for en periode, der ligger et godt stykke tid tilbage. På Min Side kan du finde alle de opkrævninger, vi har sendt til dig, og dér kan du finde frem til, hvilken manglende opkrævning, vi har sendt en rykker for.

Hvis du modtager post fra os i E-Boks, kan du også finde opkrævningen dér.

Hvor finder jeg den oprindelige opkrævning?
Du finder den ved at logge på Min Side og vælge 'Mine betalinger og regninger'. Dér kan du søge policenummeret eller skadenummeret (eller de første numre, fx PO41000) frem i søgefeltet. Herefter skal du trykke på Regninger igen. Du kan nu se alle de opkrævninger, du har fået på den valgte forsikring. Hvis du modtager post fra os i E-Boks, kan du også finde opkrævningen dér.
Kan jeg opsige min forsikring og derved undgå at betale den rykker, jeg har modtaget?
Nej, beløbet i rykkeren gælder en manglende betaling, som dækker over en periode, hvor forsikringen var i gang, og hvor du har haft fuld dækning.
Hvilken periode dækker opkrævningen over?

Da der har været lukket ned for vores rykkerproces i en periode, kan den tilsendte rykker være for manglende betaling for en periode, der ligger et godt stykke tid tilbage. På Min Side kan du finde alle de opkrævninger, vi har sendt til dig, og dér kan du finde frem til, hvilken manglende opkrævning, vi har sendt en rykker for.

Hvis du modtager post fra os i E-Boks, kan du også finde opkrævningen dér.