Du skal have en kaskoforsikring, for at du kan få dækket glasskader og stenslag.
Du kan ringe til en af vores samarbejdspartnere, Carglass (45 20 40 35) eller Dansk Bilglas (70 11 55 55).
Du kan også bestille tid til reparation direkte på deres hjemmesider:
Bestil tid online på Carglass' hjemmeside.
Bestil tid online på Dansk Bilglas’ hjemmeside.
Skal din forrude udskiftes på grund af stenslag, bliver du opkrævet normal selvrisiko, medmindre du har valgt at supplere kaskoforsikringen med Udvidet glasdækning.
NB: Du skal ikke udfylde en skadeanmeldelse, hvis du kun har fået en glasskade på bilen. Er der andre skader på bilen end glasskaden, skal du anmelde skaden til os via Min Side.
Ja – du kan som udgangspunkt selv bestemme. Men hvis du vælger et andet værksted end fordelsværkstederne, kan vi ikke give dig den forøgede reklamationsret og lånebil og sikre, at du får optimal service.
Valg af fordelsværksted
Når du anmelder en skade online via Min Side her på hjemmesiden, har du mulighed for selv at vælge fordelsværksted i skadeanmeldelsen.
Du kan først se listen over fordelsværksteder, når du anmelder din skade.
Hvis du ringer til os, kan vi også henvise til et fordelsværksted, som stiller en lånebil til rådighed i reparationsperioden.
Ja, er du kaskoforsikret hos os, kan du til enhver tid stille køretøjet på værksted.
Husk at informere værkstedet om, at du er kaskoforsikret hos os, og at de skal kontakte Taksatorringen for at opgøre skaden inden reparationen starter.
Du skal anmelde skaden online til os efterfølgende via Min Side. Hvis du har spørgsmål til skaden, kan du ringe til os i vores åbningstid - og vi opretter skaden med det samme.
Ja, du skal anmelde alle ansvarsskader til os.
Selv om der kun er sket skade på modpartens køretøj, skal vi stadig tage stilling til kravet fra modpartens forsikringsselskab ud fra din skadesanmeldelse.
Vær dog opmærksom på, at ved totalskade eller glasskade stilles der ikke fri lånebil til rådighed.
Bemærk desuden, at det ikke er muligt at få stillet lånebil til rådighed samt støvsugning og vask af bil ved benyttelse af Carbucks ApS.
Til gengæld får du:
Bemærk, at lånebilen først stilles til rådighed på tidspunktet for indlevering af bilen til reparation.
Når du anmelder en kaskoskade online under Min Side her på hjemmesiden, har du mulighed for selv at vælge fordelsværksted i skadeanmeldelsen. Hvis du ringer til os, kan vi også henvise til et fordelsværksted, som stiller en lånebil til rådighed i reparationsperioden.
Hvis din bil bliver totalskadet eller stjålet, har du mulighed for at få en lejebil uden beregning via vores samarbejdspartner. Du skal selv betale selvrisiko ved skade på lejebilen. Hvis du vil høre mere om muligheden for lejebil, kan du ringe til os.
Er en modpart ansvarlig, og har du udgifter på lejebil, er der tale om et personligt krav (afsavnskrav), som du skal rette direkte over for modpartens forsikringsselskab. Du kan læse mere om afsavn på www.forsikringogpension.dk
Ja, når du er kaskoforsikret, er det dit eget forsikringsselskab, der behandler skaden og efterfølgende retter krav til modpartens ansvarsforsikring.
Er du kun ansvarsforsikret, skal du selv henvende dig til modpartens forsikringsselskab, som skal behandle sagen.
Du kan finde din selvrisiko sammen med policeoversigten under Min Side her på hjemmesiden.
Vær opmærksom på, at der ved skader, hvor der kun er sket skade på modpartens køretøj eller andre ansvarsskader, også opkræves selvrisiko.
Nej, hvis du er kaskoforsikret, afmelder vi dit køretøj, hvis det ikke er fundet efter 4 uger.
Vær opmærksom på, at det kan få betydning for din ret til erstatning/reparation, hvis du alligevel afmelder bilen via skat.dk, og bilen genfindes med skader efter denne afmelding. Det skyldes, at både ansvars- og kaskoforsikringen ophører på bilen fra afmeldingsdatoen.
Er din bil kun ansvarsforsikret, er det op til dig, hvornår du vil afmelde bilen.