Kurv
Min Side

Er din bagage forsinket på rejsen?

Du er ankommet til din feriedestination og venter ved bagagebåndet, men din bagage kommer ikke. Læs her, hvordan din forsikring dækker, og hvordan du anmelder dine udlæg til erstatningskøb.

Er du på ferierejse, og er din bagage forsinket i mere end 5 timer i forhold til dit ankomsttidspunkt, erstatter vi dine ekstraudgifter til rimelige og nødvendige erstatningskøb. Det vil sige, at du har mulighed for at købe en midlertidig erstatning for de genstande, som du står og mangler her og nu, fordi de ligger i den forsinkede bagage.

Du er dækket med op til 1.300 kr. pr. døgn for hvert stykke bagage, der er forsinket og højst op til 5.200 kr. pr. styk bagage, uanset hvor længe bagagen er forsinket. Den højeste samlede erstatning, du kan modtage pr. forsinkelse pr. rejse, er 20.800 kr., uanset hvor mange stykker bagage, der er forsinket, og hvor længe de er forsinket.

Når du har fået din kuffert og har et overblik over dine udlæg, kan du anmelde dine udlæg gennem Min Side.

Du skal sammen med din anmeldelse tilføje følgende dokumentation/information:

  • PIR-rapporten (en forsinkelsesbekræftelse, som du modtager i lufthavnen, når du melder din kuffert savnet)
  • Kvitteringer for dine erstatningskøb 
  • En opgørelse over dine køb med info om genstand, købsdato og pris
  • Flybillet, boardingkort og bagagetag
  • Information om, hvilken dato og hvilket tidspunkt du modtog din bagage