Kurv
Min Side
Mand sidder i stolen med sin telefon i hånden, hvor indboforsikringen også dækker elektronik.

Fire på stribe – vi vinder igen i år prisen for de Bedste Digitale Kundeløsninger

For fjerde år i træk kan vi kalde os indehaver af ”de bedste digitale kundeløsninger” på baggrund af besvarelser fra mere end 7.000 kunder i de største finansvirksomheder.

Publiceret 3. oktober 2022

Fra 2019 og frem har vi som Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab hvert år vundet særprisen for Bedste Digitale kundeløsninger, der uddeles af FinansWatch og Wilke. Prisen er en del af Årets Digitale Finansvirksomhed, der hvert år sætter fokus på, hvordan finansielle virksomheder skaber gode digitale oplevelser for kunderne.

LB Forsikring får blandt andet den bedste bedømmelse blandt forsikringsselskaberne for arbejdet med de sociale medier og den næstbedste bedømmelse for sin personlige ’Min side’ både på computer, smartphone og tablet.

-Det er virkelig stærkt arbejde, at vi år efter år kan vinde prisen for ”Bedste Digitale Kundeløsninger”. Det er en stor cadeau til de mange kollegaer, der på tværs af huset og afdelinger hver dag gør deres ypperste for at give vores medlemmer den bedste service. Det uanset, om det er svar på spørgsmål på Facebook eller let og gennemskuelig service på Min Side, siger Mikkel Frost Kopenhagen, direktør for Forretningsudvikling og innovation.

Han understreger, at det helt grundlæggende er det vigtigste, at medlemmerne bliver mødt med den hjælp og vejledningen, de har brug for, uanset hvordan de kontakter os.

-Vi skal være, hvor medlemmer er og har brug for os. Det gælder også på de digitale kanaler. Det handler i bund og grund om, at vores kontakt med medlemmerne er personlig og med personlighed, uanset hvor kontakten finder sted, siger Mikkel Frost Kopenhagen. 

Sådan kåres vinderen
Kåringen foretages på baggrund af en analyse af finansselskabernes netbank, mobilbank eller personlige side, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation. 

Analysen består af en panelundersøgelse, hvor godt 7.300 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier. Derudover består den af selskabernes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, digital strategi og deres arbejde med robot proces-automatisering og kunstig intelligens.